söndag 17 november 2019

Kasta inte gammalt porslin!


Får jag bjuda på en kopp kaffe i bersån? Denna fantastiska kaffekopp kunde jag bara inte motstå och nu står den och gömmer sig bland blommorna i min trädgård.



Idag dricker de flesta kaffe ur en mugg och de vackra kaffeserviserna göms undan längst bak i hyllorna. Dags att plocka fram alla dessa vackra kaffekoppar och fat! Konstnären Lena Hultman gör fantastiska grejer av gammalt, udda eller trasigt porslin. Det var där jag hittade min kaffekopp. 

Från Lena Hultmans trädgård






Hon använder även trasigt porslin i olika mosaiker till krukor, ljusstakar, fat mm. 



Mer av de vackra mosaiker som du kan ha hemma. Litet Gaudi inspirerat. Eller vad tycker du? 





Längtar till nästa sommar!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar