söndag 22 januari 2017

Skåprensning en mulen söndag


Hållbart är inte bara återbruk, recycling, miljövänligt. Det är också att rensa ut gammalt och få ordning på grejerna. Vem blir glad över skåp där grejerna ramlar ut då man öppnar dörren, om man överhuvudtaget lyckats stänga den. Min dotter har tipsat mig om förvaringsdrottningens ett projekt i veckan. https://forvaringsdrottningen.com/
 Jag har nappat på hennes utmaning vecka 3 att rensa i köksskåpen med stekpannor och kastruller.
Så här såg mitt kastrullskåp ut idag
 när jag började rensningen. 

Var ska allt detta få plats?

Behöver jag verkligen allt som finns skåpet? Nej.  


Detta ska inte in i skåpet igen. Undrar vad jag ska göra med det? Ge bort, loppis, återbruka eller slänga. 
Kakformen har blivit för ofräsch. Undrar om jag kan plantera några små blommor i den och ha ute i sommar? 

1 kommentar: