söndag 22 maj 2016

Upcyclade plåtburkar

Plåtburkar kan man diska rena och sedan återanvända dem. Jag använder bara plåtburkar som inte har vassa kanter. Till dessa burkar använda jag några sidor ur en gammal bok. Använde mig av decoupagetekniken. Till decoupage behövs lack för ändamålet och en bra pensel. Finns att köpa på bl a Panduro. Det var lätt att använda och slutresultatet blev snyggt. 


Gamla burkar blir uppfräschade med litet lack


Man kan använda tidningsurklipp, servetter eller bilder då man använder decoupagetekniken. Jag klippte ut några sidor ur en gammal bok som jag klistrade på burken och sedan lackade. Lacket fungerar som lim också. De färdiga burkarna kan också diskas lätt då man lackat dem. 

Så här fina blev burkarna efter att jag lackat dem

En söt burk till .. mycket
Mitt nya pennställ





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar